Espai: Aula l’Hort.
Assistents: Ecodelegats/des.
Contingut de la reunió:
L'AQUARI DE L'AMAT
ELEMENTS DE L’AQUARI:
Actualment l’aquari disposa de:
- substrat,
- grava,
- algunes pedres decoratives,
- aigua,
- termòstat (aparell encarregat de mantenir la temperatura de l’aigua)
- termòmetre (per mesurar la temperatura de l’aigua)
- filtre (aparell per al filtratge de l’aigua - neteja-)
- bomba d’aire amb difusor (oxigenació)
- fluorescent (llum).
Amb l’ajuda dels Ecodelegats/des de CS vam afegir les següents plantes aquàtiques: dues ambulies, dues anubies i una vallisneria,
L'aquari necessita un procés que dura aproximadament un mes per a poder assegurar la supervivència de peixos. Primer cal activar el cicle biològic de l'aquari i assegurar que una bona colònia de bacteris "netejadors" de l'aigua comencin a habitar dins del nostre filtre. Per aquest motiu no es podran introduir els primers peixos fins, com a mínim, el febrer.
COL·LABORACIÓ EN L’ESTUDI DELS ÉSSERS VIUS DE L’AQUARI:
Es demana la col·laboració de tots els cursos en un procés d’estudi dels éssers vius que cohabitaran a l’aquari.
La col·laboració que es demana consisteix en fer una petita recerca d’informació sobre un dels peixos o una de les plantes de què disposarà l’aquari. Amb la informació recollida s’omplirà una fitxa resum molt breu que recollirà els aspectes més rellevants. Un cop recollides totes les fitxes es farà una exposició al vestíbul de Cicle Inicial i un “Racó de l’Aquari” a l’aula d’Hort / Experimentals.
La idea inicial és poder tenir enllestida la tasca la primera setmana de març.
Quina classe voldrà participar? Els/les mestres interessats/des, si us plau, comuniqueu-lo a la Virginia.
L'AQUARI DE L'AMAT
ELEMENTS DE L’AQUARI:
Actualment l’aquari disposa de:
- substrat,
- grava,
- algunes pedres decoratives,
- aigua,
- termòstat (aparell encarregat de mantenir la temperatura de l’aigua)
- termòmetre (per mesurar la temperatura de l’aigua)
- filtre (aparell per al filtratge de l’aigua - neteja-)
- bomba d’aire amb difusor (oxigenació)
- fluorescent (llum).
Amb l’ajuda dels Ecodelegats/des de CS vam afegir les següents plantes aquàtiques: dues ambulies, dues anubies i una vallisneria,
L'aquari necessita un procés que dura aproximadament un mes per a poder assegurar la supervivència de peixos. Primer cal activar el cicle biològic de l'aquari i assegurar que una bona colònia de bacteris "netejadors" de l'aigua comencin a habitar dins del nostre filtre. Per aquest motiu no es podran introduir els primers peixos fins, com a mínim, el febrer.
COL·LABORACIÓ EN L’ESTUDI DELS ÉSSERS VIUS DE L’AQUARI:
Es demana la col·laboració de tots els cursos en un procés d’estudi dels éssers vius que cohabitaran a l’aquari.
La col·laboració que es demana consisteix en fer una petita recerca d’informació sobre un dels peixos o una de les plantes de què disposarà l’aquari. Amb la informació recollida s’omplirà una fitxa resum molt breu que recollirà els aspectes més rellevants. Un cop recollides totes les fitxes es farà una exposició al vestíbul de Cicle Inicial i un “Racó de l’Aquari” a l’aula d’Hort / Experimentals.
La idea inicial és poder tenir enllestida la tasca la primera setmana de març.
Quina classe voldrà participar? Els/les mestres interessats/des, si us plau, comuniqueu-lo a la Virginia.
RECOLLIDA SELECTIVA
S’analitzen les graelles de recollida selectiva de
novembre (elaborades per la classe de 4tA) i de desembre.
S’analitza el resum trimestral i s’elabora un gràfic de barres relatiu al grau de participació de cada grup durant el primer trimestre (que caldrà penjar al racó d’Escola Verda de la classe)
CONCLUSIONS:
ü Hi ha cursos/classes que no han realitzat prou bé el procés de valoració de recollida selectiva durant el primer trimestre (especialment 1r, 2nA, 4t). Cal que s’impliquin més en aquesta tasca de centre.
ü Cal millorar, a trets generals, el procés de separació dels residus que generem al centre, doncs sovint no fem un bon ús de les papereres de reciclatge.
ü Hem millorat una mica en la neteja dels patis. Amb tot cal insistir en aquest aspecte perquè encara hi aboquem molta brutícia al terra dels patis i els passadissos de l’escola. Cal fer servir les papereres!
Es demana col·laboració a les classes per elaborar els gràfics mensuals de recollida selectiva. Hi ha alguna classe interessada en fer els gràfics d’algun mes? Els/les mestres interessats/des, si us plau, comuniqueu-lo a la Virginia (se us facilitarà l’excel on introduir les dades).
PROTOCOL DE COMPRA SOSTENIBLE.
L’Acció 16 del nostre Programa d’accions d’Escola verda insisteix en aplicar un protocol de compra sostenible al centre, evitant comprar materials molt contaminants pel medi ambient: típpex, porexpan, etc.
Hem observat que darrerament no s’està tenint massa en compte aquest aspecte i caldria reprendre-ho.
PROPOSTES D'ACCIONS TREBALLADES A LES AULES (acord de la sessió d’Ecogrup nº3).
Idear una proposta d’acció per a millorar cadascuna de les accions del Pla d’Acció següents:
- Recollida selectiva:
Treballar a classe el procés de recollida selectiva per recordar com es realitza una correcta separació de residus Demanar als tutors/es que ens ajudin a recordar que cal que realitzem el càrrec de recollida selectiva el dia que ens toca.
- Dia de la fruita:
A CM i CS: Elaborar un cartell recordatori del dia de la fruita per a l’aula i enganxar-ho a la pissarra de deures. A CI: Anotar a l’agenda el dijous la importància de portar fruita per esmorzar.
Enregistrar a una graella setmanal quants nens i nenes porten fruita cada dijous.
Cada classe haurà de triar i aplica l’acció que pensi que els pot ajudar més.
S’analitza el resum trimestral i s’elabora un gràfic de barres relatiu al grau de participació de cada grup durant el primer trimestre (que caldrà penjar al racó d’Escola Verda de la classe)
CONCLUSIONS:
ü Hi ha cursos/classes que no han realitzat prou bé el procés de valoració de recollida selectiva durant el primer trimestre (especialment 1r, 2nA, 4t). Cal que s’impliquin més en aquesta tasca de centre.
ü Cal millorar, a trets generals, el procés de separació dels residus que generem al centre, doncs sovint no fem un bon ús de les papereres de reciclatge.
ü Hem millorat una mica en la neteja dels patis. Amb tot cal insistir en aquest aspecte perquè encara hi aboquem molta brutícia al terra dels patis i els passadissos de l’escola. Cal fer servir les papereres!
Es demana col·laboració a les classes per elaborar els gràfics mensuals de recollida selectiva. Hi ha alguna classe interessada en fer els gràfics d’algun mes? Els/les mestres interessats/des, si us plau, comuniqueu-lo a la Virginia (se us facilitarà l’excel on introduir les dades).
PROTOCOL DE COMPRA SOSTENIBLE.
L’Acció 16 del nostre Programa d’accions d’Escola verda insisteix en aplicar un protocol de compra sostenible al centre, evitant comprar materials molt contaminants pel medi ambient: típpex, porexpan, etc.
Hem observat que darrerament no s’està tenint massa en compte aquest aspecte i caldria reprendre-ho.
PROPOSTES D'ACCIONS TREBALLADES A LES AULES (acord de la sessió d’Ecogrup nº3).
Idear una proposta d’acció per a millorar cadascuna de les accions del Pla d’Acció següents:
- Recollida selectiva:
Treballar a classe el procés de recollida selectiva per recordar com es realitza una correcta separació de residus Demanar als tutors/es que ens ajudin a recordar que cal que realitzem el càrrec de recollida selectiva el dia que ens toca.
- Dia de la fruita:
A CM i CS: Elaborar un cartell recordatori del dia de la fruita per a l’aula i enganxar-ho a la pissarra de deures. A CI: Anotar a l’agenda el dijous la importància de portar fruita per esmorzar.
Enregistrar a una graella setmanal quants nens i nenes porten fruita cada dijous.
Cada classe haurà de triar i aplica l’acció que pensi que els pot ajudar més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada